Hashtag, po slovensko ključnik - #, lojtr’ca, je bil še nedolgo nazaj zgolj eden izmed mnogih znakov na tipkovnici, vse dokler ga simbol majhne modre ptice ni spremenil v internetno senzacijo. Tako so danes hashtagi sestavni del vseh družabnih omrežij: Facebook, Twitter, Instagram … za svoje so jih vzeli vsi, zato so postali nujen del učinkovitega oglaševanja na družabnih omrežjih.
Izstopati iz množice tisočih objav, ki jih ljudje iz vsega sveta vsako minuto delijo na družabnih platformah je težko, možnosti, da bo vaša objava vidna še komu, ki ni vaš sledilec pa majhne. In prav tu v igro vstopijo hashtagi.
Hashtag je ključna beseda ali fraza, ki sledi # znaku ter je z namenom poudarka in lažje najdbe napisana v objavi ali komentarju: Uporaba # omogoča, da socialna omrežja prepoznajo in indeksirajo vašo objavo tako, da je ta vidna tudi uporabnikom, ki niso vaši sledilci. Gre za priročno sredstvo, uporabnikom omogoča, da preko ključne besede najdejo vašo objavo.
Potrebujete spletno predstavitev? Brezplačna spletna stran - Minimum, omogoča osnovno predstavitev in daljše besedilo (dodatno besedilo), ki ga lahko uporabite za opis storitev oz. produktov.
Strnjeno: S pravilnimi hashtagi lahko pomembno razširite svoje občinstvo na socialnih omrežjih in si posledično povečate število sledilcev, ljubiteljev in strank.
Vsebinski hashtagi
Hashtage, ki se navezujejo neposredno na vsebino, s katero je vaš produkt povezan, pojmujemo kot vsebinske. Njihova uporaba se priporoča predvsem novim in manj veščim uporabnikom. Če ste torej popolnoma novi v svetu hashtagov, najprej premislite o uporabi ključnih besed, ki so neposredno povezane z vašim produktom, storitvijo, trgom ali področjem znanja. Taka vrsta hashtagov bo izpostavila vašo znamko potencialnim kupcem, ki prej vas in vašega podjetja niso poznali. Primer: Če ste fotograf, lahko začnete z uporabo #Fotografija v vsaki vaši objavi.
Popularni hashtagi
Z uporabo že obstoječih hashtagov, ki so iz tega ali onega razloga priljubljeni pri mnogih uporabnikih – t.i, trending hashtags, lahko zelo povečate vidnost svoje znamke. Vendar pazite: Preden svojo objavo zaključite z enim od popularnih # se vprašajte, kakšen je doprinos vaše objave k že obstoječim z isto ključno besedo. Če ugotovite, da vaša objava ne prekaša že objavljenih, bo najverjetneje ignorirana in izgubljena v množici objav z istim hashtagom. Če je, po drug strani, vaša objava informativna, zabavna ali prinaša kakšno drugo kvaliteto, bo najverjetneje deljena s strani mnogih, zaradi česar se bo povečala tudi prepoznavnost. Popularni hashtagi puščajo možnost eksperimentiranja in so navadno zelo zabavni, hkrati pa predstavljajo dober način približevanja ljudem.
Preverite, kako #hashtage uporablajmo na naši Facebook strani
Hashtagi, specifični znamki
Težava z uporabo generičnih in popularnih hashtagov je pogosto v tem, da se v poplavi vseh objav z istim sporočilom enostavno žal izgubijo. Vendar tudi za to obstaja rešitev – ustvarite si svoj lasten hashtag, ki se bo navezoval neposredno na vašo znamko! Pri tem je bistveno, da je uporabljena kombinacija besed unikatna in zapomljiva, zato se najprej prepričajte, da nihče drug ne uporablja enakih besed v enakem vrstnem redu. Tak hashtag lahko uporabljate za splošno reklamiranje vašega podjetja, promocije dogodkov, tekmovanja in ostale marketinške kampanje.
Hkrati je pomembno, da uporabnike motivirate za deljenje in uporabo vašega lastnega hashtaga. Dokazano najbolj učinkovit način za to so nagradne igre, popusti in druge ugodnosti, ki bodo doseg vašega hashtaga definitivno popeljale na novo raven. #minimum
Uspešni hashtagi so mnogo več kot le spontana beseda, ki stoji za #
Bodite kratki: Nič ne odvrne ljudi bolj od skupka neločljivo napisanih besed, ki skupaj tvorijo nepregledno kačo. #NihčeNeBoBralZeloDolgihHashtagov
Ne pretiravajte: Še ena stvar, ki se ji gre izogniti je uporaba # pred vsako posamezno besedo v objavi. Vedno naredite selekcijo – premislite, kaj je zares pomembno in kaj želite izpostaviti ter tisto besedo ali besede uporabite za hashtag. #Ker #kdo #bi #rad #bral #na #takšen #način?
Razmišljajte strateško: To velja predvsem za vsebinske hashtage, ki jih verjetno uporablja široka paleta podjetij, kar ima svojo slabo in dobro stran. Ključne besede vsebinskih hashtagov imajo načeloma zelo veliko iskanj, kar pomeni več možnosti, da vaša objava prodre v svet. Po drugi strani pa veliko število objav z enakim hashtagom možnosti za vaš uspeh manjšajo, zato se priporoča, da ob vsebinskem hashtagu uporabite še enega, ki je specifičen za vas. Poskušajte, eksperimentirajte, opazujte odziv in se učite! Pri tem so uporabna tudi nekatera spletna orodja, kot je na primer www.hashtagify.me, kjer lahko preverite statistike uporabe posamezne besede. #Marketing #UporabniNasveti
Najboljše prakse na posameznih družabnih omrežjih
Število hashtagov v posamezni objavi: Največ dva. Večje število zmanjša vključenost uporabnikov.
Kako najti najboljše hashtage: Uporabite tiste, ki so priljubljeni pri uporabnikih. Na Hashtagify preverite splošno in nedavno priljubljenost ključne besede in se na podlagi ugotovitev odločite za njeno uporabo.
Kje v objavi jih uporabiti: Kjer se vam zdi najbolj smiselno. Lahko jih uporabite v jedru objave ali na njenem koncu.
Število hashtagov v posamezni objavi: Več kot jih uporabite, bolj boste vključeni v dogajanje. Kljub temu ni priporočeno preseči števila 10.
Kako najti najboljše hashtage: V iskalniku preverite kaj uporablja vaše občinstvo, vaša konkurenca in najuspešnejši na vašem področju. Pozornost namenite številu objav in številu prejetih všečkov.
Kje v objavi jih uporabiti: Najbolje pod sliko. Med seboj jih ločite s piko ali zvezdico. Lahko jih dodate tudi v komentar.
Da, hashtagi so pomembni tudi na Facebooku! Priporočamo, da uporabite minimalno število hashtagov in tiste, ki so lastni vaši znamki.
Hashtage lahko dodate, vendar ti ne bodo vplivali na doseg ali vidnost vaše objave.
Število hashtagov v posamezni objavi: Ne več kot 20.
Kje v objavi jih uporabiti: V opisih, saj so edino mesto, kjer hashtagi delujejo.