Torej, vaša nova spletna stran je končno postavljena in deluje brez napak. Kaj pa zdaj? Naslednji korak je vstopiti v stik z ljudmi in jih prepričati v obisk vašega spletnega mesta. Ta je za marsikatero podjetje zgolj nekakšen podaljšek, ki omogoča večjo prepoznavnost, spet drugim pa predstavlja jedro njihovega poslovanja. Ne glede na to, s kakšnim namenom je vaša spletna stran postavljena, je njen obisk dandanes eden ključnih pokazateljev uspešnosti.
Iz tega razloga smo za vas pripravili nekaj uporabnih nasvetov, zato bo izdelava spletnih strani lažja, prav tako vam bomo pomagali pridobiti pozornost vaših obiskovalcev. Sledeče nasvete lahko uporabite tako za promoviranje vaše Minimum strani ali tiste, ki jo je posebej za vaše podjetje ustvaril kakšen spletni razvijalec.
1. E-novičke: Povejte uporabnikom svetovnega spleta, da obstajate!
E-mail marketing je prvi, najbolj naraven in hkrati učinkovit korak na poti povečevanja obiska vaše novonastale spletne strani. V svojem najosnovnejšem pomenu, je pošiljanje e-mail novičk nepogrešljivo orodje, ki na najbolj enostaven način omogoča reklamiranje vaše nove blog objave, obvešča ljudi o popustih in posebnih akcijah … včasih pa je zgolj orodje, s katerim naše stranke opomnimo, da nismo zaspali, da smo še vedno tu, in da se veselimo njihovega obiska.
Pri oblikovanju elektronskih novičk bodite pozorni na naslednje:
Odločilna je »zadeva«: Če je vaša novička darilo, potem je zadeva vašega sporočila kot ovojni papir, ki vsebino povezuje v celoto – poskrbite, da bo pritegnila pozornost, saj se bo vaša novička le tako lahko izognila kruti usodi »smetnjaka«.
Bodite direktni: Pravilo je enostavno – ne dolgovezite. Če bi radi ljudem predstavili svojo novo blog objavo, ne komplicirajte in recite bobu bob: »Pozdravljeni, na sledeči povezavi si lahko ogledate novo objavo o tem, kako le z nekaj enostavnimi prijemi povečate obisk vaše spletne strani.« Bralci hitro izgubijo zanimanje, zato se v primeru e-novičk iskrena direktnost vedno obrestuje.
Klici k akciji: O klicih k akciji (CTA) smo že pisali – v primeru e-novičk pa delujejo kot odlično dopolnilo prejšnjemu pravilu. Po tem, ko neposredno izrazite, kaj želite s svojim sporočilom doseči, v novičko vključite še učinkovit klic k akciji, ki bo še dodatno podkrepil vašo težnjo. Ključna pa je njegova postavitev – klic k akciji naj bo postavljen strateško na način, ki bralcu ne bo dopuščal brezbrižnosti.
2. SEO – osnova spletne strani
Da ponovimo: SEO (ang. Serach Engine Optimization) je izraz, ki se uporablja za proces/tehniko pridobivanja večjega organskega prometa, ki zavisi od tega, kako visoko je med rezultati iskanja točno določenih ključnih besed rangirana vaša spletna stran. Oziroma bolj po domače: SEO optimizacija omogoča, da vas ljudje na Googlu najdejo.
Vsak dober organizator zabav ve, da je pred prihodom gostov nujno potrebno poskrbeti za ambient prostora, v katerem se bo zabava dogajala. V primeru optimizacije vaše spletne strani pa je takole: vi ste organizator, vaša spletna stran je prostor, spletni iskalniki pa so vaši gosti. In za uspešno zabavo je bistveno prav dobro počutje vseh gostov.
In kaj je pri SEO najboljše? Je popolnoma brezplačen! Vse, kar potrebujete je čas in nekaj znanja. Če ste popoln začetnik, začnite pri osnovah in nato pridobljeno znanje nadgrajujte. Pri vsem tem pa se vedno zavedajte – za SEO je potreben čas. In kar nekaj dela. Ne pričakujte, da bo vaša spletna stran že po enem dnevu prva v vrsti med zadetki. Ključna je potrpežljivost: za dobro rangiranje so najprej potrebni odlični SEO temelji, ki jim sledi redno objavljanje kakovostnih vsebin, ki bodo prvotno postavljene temelje še utrdile.
Preverite še: SEO izrazi za začetnike.
3. Bodite družabni!
Ni pomembno, kdo je vaše ključno občinstvo – živimo v letu 2018, zagotovo se vaše stranke nahajajo na vsaj enem od vsem dobro znanih družabnih omrežij. Čeprav obstajajo plačljiva orodja, ki vam bodo pomagala vstopiti v stik z ljudmi, ki jih vaša dejavnost zanima, lahko veliko storite tudi sami. In to brezplačno! Z objavljanjem kakovostnih vsebin, vezanih na vaše področje dela, ki bodo v ljudeh vzbudile zanimanje, se bo krog vaših sledilcev zagotovo večal. Če boste v svojih objavah uporabili povezavo do vaše spletne strani, pa se bo poleg števila vaših sledilcev, povečalo še število obiskovalcev vašega spletnega mesta.
Facebook in podobna omrežja so odlično mesto za ustvarjanje skupnosti. Pomembno je le, da nikoli ne pozabite – družabna omrežja so še en podaljšek vaše znamke, vašega podjetja: vsakič, ko objavite novo blog objavo, vsakič, ko svoji storitvi dodate novost ali dobite nagrado ali se je vašemu podjetju pripetilo kaj izjemno zanimivega – ustvarite objavo! In, kot omenjeno, naj bo objava dovolj prepričljiva, da bodo bralci kliknili na povezavo do vaše spletne strani.
Pri družabnih omrežjih velja omeniti še naslednje: Na spletni strani nikoli ne smejo manjkati gumbi, ki z zgolj enim klikom obiskovalca peljejo do vašega Twitter, Instagram, Facebook ... profila.
4. Blogajte o svojem področju
Bloganje je dobro za SEO in posledično za obiskanost vaše spletne strani – obstajajo tako imenovani spletni pajki, ki se v iskanju novih informacij ves čas plazijo po medmrežju in ugotavljajo, katera spletna stran je vredna nadaljnjega priporočila. Več kakovostnih objav boste ustvarili, večkrat vas bodo ti pajki obiskali, višje v iskalniku boste rangirani. Tako preprosto je.
Nekaj nasvetov, ki jih je pri bloganju vredno upoštevati:
Povežite blog s svojo spletno stranjo: Če je vaš blog postavljen na kateri od zunanjih platform in tako ločen od vaše spletne strani, na slednjo nujno vključite povezavo, ki bo obiskovalce vodila do vašega bloga. In obratno, seveda.
Doslednost: Objavljajte redno in po ustaljenem urniku – da bi vaš blog dosegel namen, si nikakor ne smete privoščiti prevelikih časovnih razmakov med dvema objavama.
V objave redno vključujte svoje delo: Zakaj ne bi v objavo vključili povezave do vašega izdelka, spletne strani, kakšne druge, relavantne blog objave? S smiselnim povezovanjem različnih vsebin boste obiskovalca zagotovo navdušili, saj mu boste omogočili lahko pot do informacij, ki si jih želi.
Bodite aktualni: Blogate lahko o najrazličnejših vsebinah in temah, ki se tičejo vašega predmeta dela. A pozor: nekatere teme bodo morda čez čas nepomembne in jih ljudje ne bodo več iskali. Največ za svojo stalno obiskanost boste storili z objavami, katerih vsebina nikoli ne zastara – npr. objave o zgodovini vašega področja, nasveti za začetnike ipd.
Naj se na starih objavah ne nabira prah: Je branost vaših začetnih objav padla? Ne izgubljajte živcev in si otežujte dela – malenkost posodobite njihovo vsebino, da bodo spet v koraku s časom in jih objavite ponovno.
K sodelovanju povabite gosta: Morda obstaja oseba, ki se navdušuje nad vašim področjem in je hkrati odlična v pisanju? Imate poslovnega partnerja, ki bi s svojim pogledom lahko predramil dogajanje na vašem blogu? Povabite ga k sodelovanju! Tako boste svojim zvestim bralcem podarili nekaj svežega in nepričakovanega, k branju pa boste vzpodbudili tudi tiste, ki so vam nehali posvečati pozornost.
5. Povežite se z znanimi obrazi!
Če ste začetnik ali ne – zagotovo obstajajo ljudje, ki so ljubitelji dejavnosti, s katero se ukvarjate ter so priljubljeni in vidni na internetu. Lahko je bloger, YouTube zvezda ali kakšen drug vplivnež, katerega mnenje nikoli ne ostane neopaženo. Najdite eno ali več takih oseb, jo kontaktirajte in ji ponudite sodelovanje. Ne bojte se, razen zavrnitve ne morete izgubiti ničesar. Lahko pa si pridobite dolgoročno partnerstvo in trume novih obiskovalcev vaše spletne strani.
6. Ne pozabite na forume in različne spletne imenike
Spletni imeniki: Čeprav danes večina uporabnikov spleta uporablja iskalnike, so imeniki še vedno močno orodje, so popolnoma brezplačni, vpis vanje pa vam nikakor ne more škoditi. Obstaja veliko podatkovnih zbirk, ki imajo spletne strani sistematsko razvrščene po kategorijah, abecedi in drugih ključih. Najdite jih, pošljite svoj URL naslov ter morebitne dodatne informacije – in vaše delo je končano! To je res najmanj kar lahko naredite za izboljšanje vidnosti vaše spletne strani na medmrežju.
Tudi Minimum deluje podobno kot imenik! Že imate spletno stran? Ni problema, vpis na Minimum bo povečal število obiskov vaše primarne strani, ob enem pa boste svojim obiskovalcem ponudili še hiter dostop do ključnih informacij in ostalih prednosti, ki jih ponuja storitev.
Forumi: Če je vaše podjetje specializirano za opravljanje točno določene storitve ali prodajo točno določenih izdelkov, je smiselno poiskati forume, katerih tema se vrti okrog vašega področja dejavnosti. S sodelovanjem na takih forumih boste morda našli bodoče sodelavce ali partnerje ter dobili možnost, da povezavo do svoje spletne strani delite z ljudmi, ki jih vaše delo zagotovo zanima. Pazite le, da pri oglaševanju ne boste preveč neposredni, saj vas lahko zaradi prikritega oglaševanja iz foruma izključijo.
7. Do uspeha s plačilom
Vsi zgoraj omenjeni načini delujejo v prid obisku vaše spletne strani in so popolnoma brezplačni. Vsaj, kar se tiče denarja – vse, česar se lotite, vas bo zagotovo stalo časa. Obstaja pa tudi drug način: oglaševanje vaše spletne strani lahko plačate. Pri tem je najpogosteje uporabljena metoda »plačilo po kliku« oz. PPC (ang. Pay Per Click), kar dobesedno pomeni, da plačate za vsak klik, ki obiskovalca pripelje na vašo stran.
Oglaševanje s pomočjo spletnih iskalnikov (Google Ads/Adwords, Bing Ads …): Najprej se potegujete oz. licitirate za neko besedo ali frazo, na podlagi katere želite, da bi vas oz. vašo spletno stran iskalnik prikazal med rezultati. Vsem uporabnikom, ki bodo iskali po vaših izbranih ključnih besedah, se bo vaša spletna stran prikazala kot relavanten vir, vi pa boste za vsak tako vzpodbujen klik plačali vsoto, ki ste jo definirali na začetku. Seveda je to, kako visoko boste prikazani med rezultati, odvisno od tega, kako visoko vsoto ste za en klik pripravljeni odšteti.
Oglaševanje na socialnih omrežjih - ta vrsta oglaševanja velja za eno najbolj učinkovitih, saj dopušča zelo natančno opredelitev ciljne skupine.
Facebook: Omogoča izbor zelo specifičnih parametrov, ki bodo definirali lastnosti vaše ciljne skupine za prikazovanje oglasov, kot so npr. lokacija, starost, obnašanje, hobiji … Na ta način boste pritegnili tako pozornost vaših sledilcev, kot tistih, ki to še niso in bi na podlagi svojih lastnosti to utegnili postati. Če poznate svoje kupce, s tako vrsto oglaševanja ne morete zgrešiti.
Vse opisane tehnike vsekakor zahtevajo veliko časa, včasih tudi denarja. Vendar se na koncu vedno izplača!